Friday, June 10, 2011

Semanis Racun Berbisa


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Karya Asli : SaBaHaNmUsLiM
Sumber : Rubrik Fokus @ Majalah SINERGI Edisi Ke-5
Penerbit : Synergy Media Publication


Senjata Peluru Beracun

Tidak diragukan lagi kekuatan umat Islam suatu ketika dahulu umpama bangunan yang amat kukuh, sehinggakan tiada lautan tentera yang tidak mampu dihempas dengan ombak Tsunami tentera Islam. Roh jihad yang dipancarkan oleh ajaran Al-Quran dan As-Sunnah begitu hebat melahirkan keberanian, kecekalan dan kepahlawanan yang sukar ditandingi. Akidah Islam yang menjadi asas yang pejal terhadap tentera Islam itu amat ditakuti. Maka, musuh Islam mencari jalan bagi menghancurkan asas kekuatan itu dan kini sedarlah, al-Ghazwah al-Fikr (Perang Pemikiran) adalah jalan mereka menghancurkan kita!

Suatu bukti ketika Syria dan Lebanon dapat dikuasai oleh Perancis selepas Perang Dunia Pertama. Di samping armada-armada bersenjata, dibawa bersama sebuah kapal yang sarat berisi pelacur. Apabila kapten kapal tersebut ditanya, beliau menjawab dengan licik; "Armada-armada bersenjata itu mungkin akan hilang kesannya. Adapun armada jenis ini (berisi pelacur) maka kesannya tidak akan hilang sama sekali".

Senjata yang menggunakan peluru wanita, hiburan yang melampau, fesyen pendedahan aurat, hiburan sukan yang menipu, dan pelbagai lagi jenis peluru yang ditembak menghancurkan benteng aqidah umat Islam. Inilah perang pemikiran yang merupakan senjata halus menyisip kedalam umat Islam dewasa ini. Sebagai contoh yang lain, berapa ramai kerana sebiji bola, habis melambatkan bahkan meninggalkan solat fardhu, kerana sebiji bola, sanggup bersengkang mata awal pagi berbanding tahajjud pada Illahi dan kerana seibiji bola, berapa billion umat Islam hancur keimanannya? Akhirnya, kejayaan Islam tidak selalu disebabkan kita, tapi kejatuhan Islam boleh kata sering disebabkan diri kita!

Belum lagi bila dikatakan soal hiburan yang melampau, hedonisme. Habis anak-anak muda bahkan anak-anak tua (dewasa) kita terhegeh-hegeh memenuhi konsert-konsert hiburan yang jelas merosakkan berbanding mereka datang ke program-program Islam samada ceramah-ceramah, kem-kem membina iman, program-program motivasi Islam, apatah lagi majlis-majlis ilmu yang lebih khusus seperti halaqah. Memang pada pandangan nafsu, hedonisme itu semanis madu, tapi sebenarnya ia racun berbisa. Tidak lupa juga ingin saya utarakan, anak muda kita yang sentiasa tidak lari dengan fesyen pendedahan aurat, sehinggakan fesyen sering di'update'kan, tapi keimanan sering di'downgrade'kan, fesyen pakaian sering dindahkan, tapi keimanan sering dikoyakkan. Inilah peperangan dahsyat yang sedang kita hadapi, dan malangnya terlalu ramai telah dikalahkan dan sedang dijajah walaupun bukan dalam bentuk fizikal tapi dalam bentuk pemikiran.

Penjajahan Terus Berlangsung

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)." Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. “[QS al-Baqarah, 2:120]

Musuh Islam akan terus berusaha sehingga kita mengikuti mereka hatta masuk ke dalam lubang biawak kendatipun. Perlu kita sedari, penjajah yang pernah menguasai negara kita bukan semudahnya meninggalkan jajahan mereka. Mungkin pada pandangan kasar kita mereka telah meninggalkan kita, tapi hakikatnya mereka terus menanam pengaruh dengan mewarisi golongan-golongan penjajah dari kaum peribumi itu sendiri yang dimandatkan untuk memainkan peranan mengubah seluruh tatacara hidup, nilai akhlak dan sistem pemerintahan serta sosial umat ke arah yang diredhai oleh tuan-tuan mereka, kaum penjajah. Ingatlah larangan Allah kepada kita dalam firmannya:

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim." [QS al-Maidah, 5:51]

Pemerintahan adalah salah satu juga sarana halus yang menguasai pemikiran sepertimana protokol kesembilan Pendeta Zionist menjelaskan "Jika sekiranya orang-orang kita (Yahudi) tidak dapat memegang tampok kekuasaan maka kita akan berusaha meletakkan di tempat itu orang-orang yang mempunyai rekod buruk sehingga wujud satu jurang pemisahan yang dalam antara mereka dengan rakyat. Atau kita arahkan kekuasaan itu kepada orang yang sentiasa boleh diadili dan dihukum penjara sekiranya ia kelak menghalang peranan kita".

Beginilah detailnya strategi musuh Islam dan paling utama perlu kita akui adalah akan ada sahaja mata-mata  yang menjadi patung kepada mereka. Sehingga kini, mereka telah  berjaya sedikit sebanyak mengelirukan akidah Islam, melumpuhkan semangat jihad dengan memisahkan secara negatif antara akidah dan perlaksanaan syariah, antara kerohanian Islam dan kebatilan jahiliah. Akhirnya tersebar luaslah fahaman memisahkan agama dari negara atau pemerintahan sekularisme. Inilah bahayanya patung-patung kepada musuh Islam yang digambarkan Allah sebagai orang munafik.

"Yang demikian itu karena sesungguhnya mereka (orang-orang munafik) itu berkata kepada orang-orang yang benci kepada apa yang diturunkan Allah (orang-orang Yahudi): "Kami akan mematuhi kamu dalam beberapa urusan", sedang Allah mengetahui rahsia mereka.
[QS Muhammad, 47:26]

Semanis Kartun Disney

Micky Mouse, Donald Duck, Alladin dan banyak lagi animasi-animasi kartun keluaran Walt Disney pasti bukan sesuatu yang asing lagi bagi kita. Perlu kita ketahui, Walt Disney yang diasaskan oleh Disney bersaudara, Walter Elias Disney dan Ray O.Disney adalah jelas keyahudiannya yang merupakan salah satu pendokong ke arah New World Order. Walt Disney bahkan termasuk dalam ahli Order De Moley sekaligus seorang Freemason peringkat 33. Freemason peringkat 33 ini merupakan satu darjat tertinggi yang hanya boleh dicapai oleh tokoh-tokoh yahudi dan juga anggota Illuminity.


Walt Disney yang jelas mengarah keuntungan pada Yahudi mempunyai agenda untuk mendoktrinkan pemikiran kanak-kanak agar sesuai dengan dunia baru yang bakal diciptakan pihak mereka. Disebalik karakter, jalan cerita dan illustrasi kartun atau filem yang dihasilkan, ada agenda tersembunyi illuminati untuk mempengaruhi pemikiran kanak-kanak bagi menyelitkan unsur-unsur kekerasan, seksual, pemikiran meletakkan muslim sebagai pengganas, hatta membenci dan merendahkan agama dan budaya yang lain habis meracuni pemikiran kanak-kanak bahkan hasilnya mereka mempraktikan teori yang dilihat kepada dunia realiti.


Melentur buluh biarlah dari rebungnya, inilah juga yang dilaksanakan pihak kafir dalam mendoktrinkan pemikiran rosak ke dalam generasi awal usia kita. Kerana tempoh ini merupakan tempoh pembelajaran anak tersebut dicorakkan samada menjadi Yahudi, Nasrani mahupun Majusi. Sesuai dengan sabda nabi yang menekankan agar mula mengajari anak kita solat diawal usia 7 tahun. Namun bagaimana keluarga Islam masa kini? Berapa ramai yang menekankan Ilmu agama dalam usia yang dianjurkan Rasulullah SAW?

Pihak kafir sendiri mengetahui proses tumbesaran waktu ini amat memberi kesan terhadap prilaku seseorang manusia. Seperti kita ketahui, sekolah rendah dikenali sebagai 'Pimary School' dalam bahasa english dan Sekolah Menengah dikenali sebagai 'Secondary School', jelas perbezaan antara primary dan secondary, pihak kafir memang mengutamakan atau 'primer'kan pendidikan pada awal usia 7 tahun untuk memulakan misi doktrinisasi mereka. Semoga kita menyelamatkan anak-anak atau adik-adik kita bahkan mungkin diri kita sendiri dari racun berbisa ini.

Sirnakan Racun Berbisa

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang indah (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya," [QS al-Hijr, 15:39]

'Semanis Racun Berbisa', inilah yang ingin kami bawakan dan sedarkan dalam tema kali ini kepada kita semua. Iblis yang sebenarnya membuatkan kita memandang indah dan merasa manis terhadap segala racun berbisa. Penyebaran racun yang disebar-luaskan dengan menggunakan pengedar-pengedar mereka perlu kita sedari dan melawan kembali minima dengan menjaga diri sendiri dan lebih indah jika mampu menyedarkan keluarga, masyarakat, negara bahkan umat Islam seluruhnya.  Cukuplah kepercayaan kita kepada penjajah-penjajah pemikiran yang akan memudharatkan kita akhirnya. Ayuh bersama kita sirnakan racun berbisa yang merebak di tubuh umat kita.

p/s : saksikan lebih banyak karya-karya SINERGI Edisi Ke-5 yang merungkai racun-racun berbisa musuh-musuh Islam..

frontcover05

4 comments:

Anonymous said...

belajar banyak

Fakhrullah Bin Mawardi said...

alhamdulillah..

Amirul said...

kongsi ilmu,mohon share yaa.
syukran akhi

Fakhrullah Bin Mawardi said...

insyaAllah..silakan Amirul..mmg untk dikongsikan..